Curriculum for those starting between 2018 and 2022
EĞİTİM | FAKÜLTESİ | |||||
TEMEL EĞİTİM | BÖLÜMÜ | |||||
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | PROGRAMI | |||||
2018 YILI MÜFREDATI | ||||||
BİRİNCİ YIL | ||||||
BİRİNCİ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
A | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
A | Çocuk Sağlığı ve İlkyardım | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Türk Dili I | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
GK | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Yabancı Dil I | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 19 | 30 | |
BİRİNCİ YIL | ||||||
İKİNCİ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Yabancı Dil II | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Türk Dili II | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
GK | Seçmeli I | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
A | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
A | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 5 |
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 18 | 30 | |
İKİNCİ YIL | ||||||
ÜÇÜNCÜ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 6 |
AE | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
AE | Okul Öncesi Eğitim Programları | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
TOPLAM | 17 | 0 | 17 | 17 | 30 | |
İKİNCİ YIL | ||||||
DÖRDÜNCÜ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
GK | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
AE | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
AE | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
TOPLAM | 19 | 2 | 21 | 20 | 30 | |
ÜÇÜNCÜ YIL | ||||||
BEŞİNCİ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
GK | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
AE | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
AE | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
AE | Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 19 | 30 | |
ÜÇÜNCÜ YIL | ||||||
ALTINCI YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Eğitimde Ahlâk ve Etik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
GK | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
AE | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
AE | Çocuk Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
AE | Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 18 | 30 | |
DÖRDÜNCÜ YIL | ||||||
YEDİNCİ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 8 | 5 | 12 |
MB | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Seçmeli 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
AE | Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
TOPLAM | 13 | 6 | 19 | 16 | 30 | |
DÖRDÜNCÜ YIL | ||||||
SEKİZİNCİ YARIYIL | ||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS |
MB | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 8 | 5 | 15 |
MB | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
MB | Seçmeli 6 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Seçmeli 6 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
AE | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
TOPLAM | 11 | 6 | 17 | 14 | 30 |
GENEL KÜLTÜR (GK) SEÇMELİ DERSLERİ | |||||||
DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS | ||
GK | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Kültür ve Dil | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Türk Musikisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Temel Müzik Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
GK | Diksiyon ve Etkili Konuşma | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
MESLEK BİLGİSİ (MB) SEÇMELİ DERSLERİ | |||||||
DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS | ||
MB | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
MB | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
ALAN EĞİTİMİ (AE) SEÇMELİ DERSLERİ | |||||||
DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | KREDİ | AKTS | ||
AE | Aile Eğitimi ve Katılımı | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Çocuk ve Medya | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Çocukta Davranış Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
AE | Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
GENEL TOPLAMLAR | |||||||
TOPLAM TEORİK DERS SAATİ SAYISI | 134 | ||||||
TOPLAM UYGULAMA DERS SAATİ SAYISI | 14 | ||||||
TOPLAM SEÇMELİ DERS SAATİ SAYISI | 32 | ||||||
TOPLAM SEÇMELİ DERS AKTS KREDİSİ | 44 | ||||||
TOPLAM STAJ AKTS KREDİSİ | 27 | ||||||
TOPLAM AKTS KREDİSİ | 240 |
Curriculum for students starting in 2023 and beyond
EĞİTİM | FAKÜLTESİ | ||||||
TEMEL EĞİTİM | BÖLÜMÜ | ||||||
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ | PROGRAMI | ||||||
2023 YILI MÜFREDATI | |||||||
BİRİNCİ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | GK | Türk Dili I | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
4 | GK | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
5 | GK | Yabancı Dil I | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
6 | GK | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
7 | GK | Bilişim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
8 | AE | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9 | AE | Çocuk Sağlığı ve İlkyardım | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
TOPLAM | 20 | 0 | 20 | 20 | 30 | ||
İKİNCİ YARIYIL | |||||||
NO | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS | |
1 | MB | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | GK | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
4 | GK | Yabancı Dil II | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5 | GK | Türk Dili II | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
6 | AE | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
7 | AE | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
8 | AE | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
9 | MB | Okul Deneyimi | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
TOPLAM | 19 | 2 | 21 | 20 | 30 | ||
ÜÇÜNCÜ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | MB | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | GK | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5 | AE | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | AE | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
7 | AE | Okul Öncesi Eğitim Programları | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
8 | AE | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 19 | 30 | ||
|
|||||||
DÖRDÜNCÜ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
3 | MB | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | GK | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
5 | AE | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | AE | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 5 |
7 | AE | Erken Çocuklukta Oyun ve Hareket Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
8 | AE | Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
TOPLAM | 19 | 2 | 21 | 21 | 30 | ||
BEŞİNCİ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
3 | MB | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | GK | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5 | AE | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | AE | Erken Çocuklukta Sanat ve Yaratıcılık Eğitimi | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 |
7 | AE | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
8 | AE | Erken Çocuklukta Alternatif Yaklaşımlar | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
TOPLAM | 19 | 2 | 21 | 21 | 30 | ||
ALTINCI YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | MB | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | MB | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | GK | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5 | AE | Seçmeli 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | AE | Erken Çocuklukta Aile Eğitimi ve Katılımı | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
7 | AE | Çocuk Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
8 | AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 |
TOPLAM | 17 | 2 | 19 | 19 | 30 | ||
YEDİNCİ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 8 | 5 | 8 |
2 | MB | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | MB | Seçmeli 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | AE | Seçmeli 6 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5 | AE | Erken Çocuklukta Karakter ve Değerler Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
6 | AE | Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
7 | AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Alan Çalışması 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
TOPLAM | 17 | 6 | 23 | 20 | 30 | ||
SEKİZİNCİ YARIYIL | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 8 | 5 | 8 |
2 | MB | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | AE | Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
4 | AE | Seçmeli 7 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5 | AE | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 |
6 | AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Alan Çalışması 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
7 | AE | Çocuklarda Problem Davranışlar ve Davranış Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
TOPLAM | 17 | 6 | 23 | 20 | 30 | ||
GENEL TOPLAMLAR | |||||||
TOPLAM TEORİK DERS SAATİ SAYISI | 147 | ||||||
TOPLAM UYGULAMA DERS SAATİ SAYISI | 20 | ||||||
TOPLAM SEÇMELİ DERS SAATİ SAYISI | 32 | ||||||
TOPLAM SEÇMELİ DERS AKTS KREDİSİ | 60 | ||||||
TOPLAM STAJ AKTS KREDİSİ | 16 | ||||||
TOPLAM AKTS KREDİSİ | 240 | ||||||
UYGULAMALI DERS SAATİ / TOPLAM DERS SAATİ (%) | 11,98 | ||||||
TOPLAM SEÇMELİ DERS AKTS KREDİSİ / TOPLAM AKTS KREDİSİ (%) | 25,00 | ||||||
MB SEÇMELİ DERS HAVUZU | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | MB | 21. Yüzyıl Eğitiminde Güncel Gelişmeler | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
2 | MB | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
3 | MB | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | MB | Ders İmecesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5 | MB | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | MB | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
7 | MB | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
8 | MB | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9 | MB | Eğitimde Kodlama ve Uygulamaları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
10 | MB | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
11 | MB | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
12 | MB | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
13 | MB | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
14 | MB | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
15 | MB | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
16 | MB | Okul Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
17 | MB | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
18 | MB | Öğretimde Motivasyona Kuramsal Yaklaşımlar | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
19 | MB | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
20 | MB | Sınıflarda Rehberlik Uygulamaları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
21 | MB | Sosyal Sorunlar ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
22 | MB | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
23 | MB | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
24 | MB | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
GK SEÇMELİ DERS HAVUZU | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | GK | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
2 | GK | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3 | GK | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
4 | GK | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5 | GK | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
6 | GK | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
7 | GK | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
8 | GK | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9 | GK | Kültür ve Dil | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
10 | GK | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
11 | GK | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
12 | GK | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
13 | GK | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
14 | GK | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
15 | GK | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
16 | GK | Türk Musikisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
17 | GK | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
18 | GK | Temel Müzik Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
19 | GK | Diksiyon ve Etkili Konuşma | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
20 | GK | Türk Anayasa Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
21 | GK | Çağdaş Dünya Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
22 | GK | Ülkeler Coğrafyası | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
23 | GK | Doğal Kaynaklar | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
24 | GK | Edebiyat ve Toplum | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
25 | GK | Edebiyatımızda Güfte ve Güfte Yazarlığı | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
26 | GK | Uluslararası Öğrenciler İçin Akademik Türkçe | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
27 | GK | Okuma Kültürü | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
28 | GK | Hukuk ve Adalet | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
29 | GK | İlk Yardım | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
30 | GK | Ders Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
31 | GK | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
32 | GK | Eğitimde Yapay Zekanın Temelleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
33 | GK | Robotik ve Kodlama | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
AE SEÇMELİ DERS HAVUZU | |||||||
NO | Ders Grubu | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA | TOPLAM | ULUSAL KREDİ |
AKTS |
1 | AE | Erken Çocuklukta Medya ve Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
2 | AE | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
3 | AE | Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
4 | AE | Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5 | AE | Çocuğun Katılımı | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
6 | AE | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
7 | AE | Erken Çocuklukta Toplumsal Cinsiyet | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
8 | AE | Etkileşimli Kitap Okuma ve Resimli Çocuk Kitabı Hazırlama | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9 | AE | Okul Öncesinde Bilişsel Yeteneklerin Geliştirilmesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
10 | AE | Çocukta Yaratıcı Hareket Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
11 | AE | Erken Çocuklukta Duygu Düzenleme | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
12 | AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
13 | AE | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
14 | AE | Çocukta Resmin Gelişimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
15 | AE | Karşılaştırmalı Matematik Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
16 | AE | Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
17 | AE | Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
18 | AE | Hikâye Anlatım Teknikleri | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
19 | AE | Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ve Standartlar | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
20 | AE | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
21 | AE | Gelişime Uygun Uygulamalar | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
22 | AE | Müze ve Çocuk | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
22 | AE | Çocuk Hakları | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
309 kez görüntülendi