| 1 |
Sınıf öğretmenliği için gerekli meslek becerisini kazanır. |
| 2 |
İlköğretim için gerekli yöntem ve teknikleri bilir, gerekli materyalleri kullanır. |
| 3 |
Yaşadığı yüzyılın sorunları hakkında mesleği ile ilgili olarak kendini yeniler. |
| 4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine varır. |
| 5 |
Mesleğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar. |
| 6 |
Etkin iletişim kurar.(Türkçe’yi etkin kullanır) |
| 7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine varır. |
| 8 |
Sınıf öğretmenliğinin problemlerini tanımlar, eleştirel bakar ve çözer. |
| 9 |
Disiplinlerarası yaklaşımla çalışır. |
| 10 |
İstenen bilgilerin öğretilmesi için gerekli süreci planlar. |
| 11 |
Olaylara bilimsel açıdan bakar. |
| 12 |
Sınıf öğretmenliğinin temel bilgilerini uygular. |
| 13 |
Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. |
| 14 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
| 15 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanır. |
| 16 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullananır. |
| 17 |
Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri tasarlar ve uygular. |
| 18 |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini tanır. |
| 19 |
Ulusal ve uluslar arası kültürlerin özelliklerini açıklar. |
| 20 |
Öğrenci başarısına yönelik psikolojik, zihinsel ya da fiziksel her türlü desteği sağlar. |